آسمان آبی

آسمان آبی

شعر وادب و خاطره
آسمان آبی

آسمان آبی

شعر وادب و خاطره

بیکاری

بیکاری   

           

رفته   بودم   پیش   شیخی  مایه دار


تا  که   بنماید  به  من  یک  راهکار


راه   کسب   روزی  و  رزق  حلال


در  همین    دور  و  بر و گوشه کنار


*

بر    در    کاخش   که   رفتم ناگهان


راه     بر   من    بست  قلدر پاسبان


گفت    بهر    چه     بدینجا  آمدی؟


زود   برگو    تا    نمایم  ره    نشان


*

گفتمش   ار    شیخ    ما    دارد     مجال


دارم  از   ایشان   فقط    من  یک  سوال


گفت   با من   گوی  تا   برگویم    جواب


چون   که   دیدارش   بود   امری   محال


*

 کار    من     تکرار     شد      تا     چند   روز


تا  که  دیدم   شیخ  ما    بنشسته  اندر  لیگسوز


چون   که  واقف شد زکارم ریشخندی کرد وگفت


یک   نگاهی   هم   به  فرزندان   بیکارم   بدوز


*

 دیدم   که   نهد   شیخ  اجل       جمله  سرکار


از   آدم     و     عالم        است        طلبکار 


گفتم   که   گذشتم   ز   تو   و   کار     ندارم


ای     شیخ       ز   ناله      دست       بردار


بیکاری   به  از  شفاعت    عقرب    جرار


سال 93

آب گل آلود

                    

در تجارت خر به زیر بار میگردد گران

صد هزاران قوطی عطار میگردد گران

مملکت  را   کرده اند    بازار    شام

سنگ و سیمان خفته در انبار میگردد گران

مال و اموال ضعیفان همگی دود شده

ضرر کیسه ما بهر کسان سود شده

کس ندیده که شود آب چنین رود زلال

بی گمان آب ز سر چشمه گل آلود شده