آسمان آبی

آسمان آبی

شعر وادب و خاطره
آسمان آبی

آسمان آبی

شعر وادب و خاطره

بگذر از من


بگذر از من


ز   احساس    پریشانی    خاطر     بایست    گذر کرد


از    وعده   و   از    وسوسه    دل   باید که حذر کرد


باید       که    در   این    دایره    تسلیم   قضا  بود


بر     داده       و     ناداده     معبود      رضا  بود


دیگر    چه       تفاوت     که    ز   ایام    جوانی


شیرین      شده      یا     تلخ     دهان       زندگانی


در   حسرت      آن      چیز      نباشی    که   نداری


راضی      به      همان    باش  که  در  دایره  داری


گفتم   که   ز  من   بگذری   مردانه تر   از  من


افسوس    که    دیدم    تویی   دیوانه تر    از من


عهدم   همه  این  است  دگر  روز  نیایم به سراغت


وای   از  ظلمت   تنهایی    و    سوسوی   چراغت


من    ترک     تو     لولی وش     و    فتانه   نتانم


بگذر    ز   من     و    از     گذر    خویش    برانم


از    عشق         میانداز       شرر     در  دل  و جانم


برانم        تو        چنانکه    ره    کوی   تو   ندانم


گفتم      که   ز  من    بگذری   مردانه تر   از  من


افسوس    که    دیدم    تویی   دیوانه تر    از من


                                                                                                                     منظومه سلمان94/1020


                                                                                                                            http://blousky.blogsky.com