آسمان آبی

آسمان آبی

شعر وادب و خاطره
آسمان آبی

آسمان آبی

شعر وادب و خاطره

هوس دام


                                               هوس دام

         

باز  این   دل   دیوانه  کرده   هوس   دامت


افسون تو چه میخوانی اینگونه شده خامت


وحشی تر از  آهوی در  و  دشت   دلم  بود


این  دل همان  آهوست که آسان شده رامت


مستی  خبرت  نیست   ازین  کفتر  وحشی


کی  آمد   و    برخاسته    آرام    ز  بامت


رفتی   تو   ازین   شهر    و    دلم    باز


پرسان   ز   همه    ز    کوی   و   نامت


با  جور و  جفا  تلخ   کنی  کام  دلم    را


شیرین  کنی  یا  تلخ  برو  جهان  بکامت


                 27/5/95

شوریده سر


                 شوریده سر


تا کی  سر  کوی  تو  به    امید    نگاهی


 باید     بنشینم    که    خرامان     بدرآیی


 شوریده سر  و  دست  بدامان  تو  هستم


 محتاج   نگاه   و   لب   خندان  تو هستم


در  گردنم   افکنده ام   این   بار   دعایی


تا   موی   تو   آتش   بزنم  رخ بنمایی

                                                                        

                                                                                    95/6/14

می هستی

                 می هستی

 

ساقیا    جان     بفدای      آن    سبویت


همه  رسوایی  عالم   بفدای  تار  مویت


همه   گشتند     روانه    سوی    مسجد


منم    امروز  روان      بسوی    کویت


پارسایان  همه  مستند   ز  آواز   ملائک


منِ  دیوانه  ز پیمانه  و خمره  و سبویت


چو فلق  تیغ  به  دامان  شب سیاه بر زد


تو   شدی    محو  و  همه مست ز بویت


پرکن این جام  دلم  از  می  هستی   ساقی


تا سبو    بشکنم  و   مست  بیایم    سویت


کوله بارم      شده     سنگین    ز    گناه


 توبه ام    ده     به     زلال  آب   جویت


 روی   من   زرد     شد   از   دوری  تو 


که شفای  دل  عاشق  تویی و دیدن  رویت


چو   بمانم  و    بمیرم  دل  بینوایم   هر دم


می طپد   به   لطف    حق    در  آرزویت


1364بندرانزلی