آسمان آبی

آسمان آبی

شعر وادب و خاطره
آسمان آبی

آسمان آبی

شعر وادب و خاطره

بیکاری

بیکاری   

           

رفته   بودم   پیش   شیخی  مایه دار


تا  که   بنماید  به  من  یک  راهکار


راه   کسب   روزی  و  رزق  حلال


در  همین    دور  و  بر و گوشه کنار


*

بر    در    کاخش   که   رفتم ناگهان


راه     بر   من    بست  قلدر پاسبان


گفت    بهر    چه     بدینجا  آمدی؟


زود   برگو    تا    نمایم  ره    نشان


*

گفتمش   ار    شیخ    ما    دارد     مجال


دارم  از   ایشان   فقط    من  یک  سوال


گفت   با من   گوی  تا   برگویم    جواب


چون   که   دیدارش   بود   امری   محال


*

 کار    من     تکرار     شد      تا     چند   روز


تا  که  دیدم   شیخ  ما    بنشسته  اندر  لیگسوز


چون   که  واقف شد زکارم ریشخندی کرد وگفت


یک   نگاهی   هم   به  فرزندان   بیکارم   بدوز


*

 دیدم   که   نهد   شیخ  اجل       جمله  سرکار


از   آدم     و     عالم        است        طلبکار 


گفتم   که   گذشتم   ز   تو   و   کار     ندارم


ای     شیخ       ز   ناله      دست       بردار


بیکاری   به  از  شفاعت    عقرب    جرار


سال 93

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد