آسمان آبی

آسمان آبی

شعر وادب و خاطره
آسمان آبی

آسمان آبی

شعر وادب و خاطره

خیال یار


 خیال یار


ماهتابی در دل آن نیمه شب   تابید  و  رفت


وان  دل زار  مرا   بار  دگر  قاپید  و رفت


بارها  کردم  نظر  زان  روزن  باریک  دل


ابر گشت و سر به طاق آسمان سایید و رفت


طره  گیسو   پریشان  کرده  روی  شانه اش


پیچک  قطران  که  بر بالای  گل بالید ورفت


شور و شوقی زنده کرد او در وجود مرده ام


شایدم  یکبار دیگر او   مرا  زایید  و   رفت


گونه هایم  را که با دستش نوازش  کرده بود


دستهای  مهربانش  را  به هم مالید و رفت


بر سر راهش نشستم تا ببینم  روی ماه دلبرم


همچو باران بهاری بر  سرم  بارید  و  رفت


ساقی ام    شد    ساغری   گلگون  به  دست 


روی  ماه   خود   به  ساغر    دید  و رفت


گفتمش شهلای مست خویش را دیدی به جام


از بلندای غرورش نکته ای  نشنید و رفت


خواستم  تا  با   کمند    گیسویش   بالا    روم


گیسوان   چون    کمندش   را  بهم تابید و رفت


قصه ها  از   عشق   او   گفتند   شبهای   دراز


آن که یک شب  در خیال یار خود خوابید و رفت


با   خیالش   کاخ   زیبایی   بنا   شد    در   دلم


 کاخ   زیبای   دلم  را او  ز  هم  پاشید  و رفت


ماه    می جستم   به  سقف  آسمان هفت رنگ


بدر  گشت    و   تا     فلق   پایید    و   رفت


قصد    یغمای     دلم     کرد    و     چو    دید


این    وفاداری و  دلتنگی  ز من  ، نالید و رفت 


http://blousky.blogsky.com

 12/ 01/ 95منظومه سلمان انزلی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد